wtorek, 25 czerwca 2024r.

Bananowe smoothie, czyli jak przygotować pożywną i zdrową przekąskę?

photo 1601924287811 e34de5d17476cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwyfHxwbHVtJTIwanVpY2V8ZW58MXwwfHx8MTY2NDU1NDQ4Mgixlibrb 1.2.1q80w1080

Banany to takie owoce, które rosną w kilku regionach planety, a popularne są na całym świecie. Są źródłem potasu, błonnika pokarmowego, witaminy B6, witaminy C, kwasu foliowego i żelaza. Doskonale nadają się do leczenia zaparć i zgagi są również stosowane w leczeniu chorób skóry, cukrzycy i nadciśnienia. 

Smakowite i zdrowe banany stanowią doskonały składnik koktajli, a smoothie bananowe to dobry pomysł na przekąskę dla osób na diecie odchudzającej. Wyniki to z pożywnych wartości tego owocu, które zapewniają sytość i eliminują potrzebę podjadania. Jakie wartości prozdrowotne mają banany i czemu warto dodawać je do koktajli? Podpowiadamy poniżej!

Bananowe koktajle dla zdrowia, urody i utrzymania dobrej wagi

Banan jest często używany w wielu przepisach na desery, koktajle i smoothie. Ze względu na swoje składniki banany są niezbędne dla zdrowej skóry, włosów i paznokci. Wpływają nie tylko na wygląd, ale również na opóźnienie procesów starzenia.

Osoby na diecie odchudzającej powinny dodawać kawałki banana do koktajlu, ze względu na to, że owoc ten poprawia metabolizm i pozwala utrzymać odpowiednią wagę. Dodatkowym atutem jest ich słodycz, która w naturalny sposób eliminuje potrzebę dosładzania smoothie, czy koktajlu.

Smoothie owocowe, czyli jak łączyć banany z innymi owocami?

Banany są bogate w błonnik pokarmowy i składniki odżywcze, które pomagają schudnąć, takie jak potas i witamina C. Mają również niską zawartość tłuszczu i nie zawierają cholesterolu, a to sprawia, że są idealne jako dodatek do owocowych koktajli.

To owoce o charakterystycznym smaku, które świetnie łączą się w kwaskowatymi  owocami, a doskonale sprawdzają się w napoju pełnym jagód lub porzeczek. Nadają każdemu koktajlowi gęstą konsystencję. Tak naprawdę świetne sprawdzą się w połączeniu z prawie wszystkimi owocami, a dodatkowo warto dodać banana do smoothie owocowo-warzywnego.

Banany i warzywa, czyli pełnia zdrowia w szklance smacznego smoothie

Banan jest owocem uniwersalnym i smakuje charakterystyczne, a jako dodatek do warzyw, czy innych owoców nie zabija smakiem, tylko zostawia ciekawą nutę w napoju. Można go dodać do szpinakowego koktajlu, co podbije właściwości prozdrowotne tego napoju. Natomiast w połączeniu marchewki, jabłka i mięty, da niewyobrażalną eksplozję smaku i aromatu.

Niskokaloryczny banan jest z pewnością jednym z najbardziej wszechstronnych owoców. To świetne uzupełnienie diety dla diabetyków, ponieważ pomaga obniżyć poziom cukru, dzięki potasowi, który obniża poziom glukozy. Jest również doskonałym uzupełnieniem smaku i aromatu w koktajlach i smoothie.

Może spodobać Ci się również:

photo 1484154218962 a197022b5858cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidM3wxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwxfHxyZWFsJTIwZXN0YXRlJTIwcmVudGFsfGVufDF8MHx8fDE2OTA1NTY5Mzl8MAixlibrb 4.0.3q80w1080

Jak urządzić mieszkanie pod wynajem krótkoterminowy?

1 lipca 2023

Z krótkoterminowego wynajmu można czerpać spore zyski. Przed udostępnieniem mieszkania, powinniśmy jednak odpowiednio je urządzić. Do obskurnego, odbiegającego od obecnie panujących standardów pokoju żaden lokator nie będzie chciał przyjść. Musimy…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady