sobota, 27 lipca 2024r.

Jaka polerka samochodowa dla amatora będzie najlepszym rozwiązaniem?

photo 1484136540910 d66bb475348dcropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw4fHxjYXIlMjB2YXJuaXNoaW5nfGVufDF8MHx8fDE2NTM5MTgwMTkixlibrb 1.2.1q80w1080

Delikatne zeszlifowanie zewnętrznej powłoki lakieru może w znaczący sposób poprawić jego wygląd. Takie rozwiązanie pomaga odświeżyć samochód, bez konieczności ponownego malowania wszystkich elementów. Niestety zadanie nie należy do prostych, a przed rozpoczęciem prac warto zaopatrzyć się w odpowiedniej jakości polerkę. Która będzie najlepsza?

Dobrze jest przed zakupem sprawdzić kilka parametrów

Znacznie ma tu szczególnie prędkość obrotowa, jaką osiąga dane urządzenie oraz system pracy. Jeśli polerowaniem ma zająć się osoba, która nie ma większego doświadczenia w tym temacie, lepiej postawić na sprzęt z dużą ilością regulacji prędkości pracy. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie prowadzić systemy polerskie po karoserii.

Zwróćmy również uwagę na kompatybilność głowicy z kupowanymi gąbkami. Niektóre akcesoria polerskie nie będą pasować do konkretnej maszyny, co może znacznie utrudnić nam działanie. Warto zatem wybierać uniwersalny produkt, do którego można będzie przymocować wiele typów padów.

Polerka orbitralno-obrotowa czy obrotowa?

Pierwsza maszyna byłaby lepszym wariantem dla osoby początkującej z kilku względów. Po pierwsze zapewni ona znacznie większą kontrolę nad całym procesem, dzięki czemu łatwiej będzie nam uniknąć podstawowych błędów polerskich. Dodatkowo nałożone na siebie ruchy obrotowy i osiowy znacznie obniżają temperaturę wywołaną w wyniku tarcia, przez co nasze działanie jest bezpieczniejsze.

Niestety takie systemy polerskie są stosunkowo drogie, przez co wielu amatorów decyduje się na zakup tańszego wariantu obrotowego. Nie ma się jednak czego obawiać – przy umiejętnym prowadzeniu maszyny również z taką polerką uzyskamy odpowiednie efekty. Warto jednak pamiętać o dostosowaniu prędkości i stosowaniu past polerskich z hurtowni w odpowiedniej kolejności.

W jaki sposób przeprowadzić polerowanie?

Pierwszym krokiem podczas takich prac jest dokładne wyczyszczenie pojazdu ze wszelkich zabrudzeń. Profesjonalne mycie to podstawa, lecz później musimy jeszcze usunąć błoto i kurz ze wszystkich zakamarków. Warto przed rozpoczęciem polerowania wykorzystać glinkę, która zdejmie z powierzchni najdrobniejsze zabrudzenia.

Jeśli elementy karoserii będą już w pełni przygotowane, możemy przejść do polerowania. Proces rozpoczynamy od pasty ze ścierniwem najgrubszej frakcji. Po starciu powłoki do odpowiedniej grubości możemy przejść do polerowania samochodu z wykorzystaniem środków o mniejszej granulacji ziaren, a na samym końcu usuwamy najdrobniejsze zabrudzenia mleczkiem polerskim z hurtowni.

 

Może spodobać Ci się również:

Jak leczyć trądzik różowaty domowymi sposobami?

Jak leczyć trądzik różowaty domowymi sposobami?

2 czerwca 2020

Trądzik różowaty to jedno ze schorzeń natury dermatologicznej. Cierpią na nie głównie osoby dorosłe, posiadające cerę o jasnym odcieniu. Dodatkowo, brak zastosowania odpowiedniej kuracji może wpłynąć na zaostrzenie się objawów,…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady