piątek, 27 grudnia 2024r.

Wyprostowana pozycja na motocyklu jest najwygodniejsza. Jaką więc kierownicę dobrać?

Wyprostowana pozycja na motocyklu jest najwygodniejsza. Jaką więc kierownicę dobrać?

Jazda motocyklem kojarzy się z wolnością i satysfakcją. Nie ma nic gorszego w tym czasie niż dyskomfort, np. ból kręgosłupa. Jest to często skutek nieodpowiednio dobranych podzespołów lub nieprawidłowe siedzenie za kierownicą. Wysocy motocykliści są bardziej narażeni na takie problemy. Pozycja wyprostowana jest najwygodniejsza do komfortowego podróżowania. Aby ją osiągnąć musimy zmienić konfigurację naszego pojazdu lub wymienić niepasujące do naszych warunków fizycznych elementy.

Wybór kierownicy

Składają się one z dwóch części, najczęściej mocowanych bezpośrednio do półki zawieszenia. Gdy ktoś wspomina o „ścigaczu”, od razu mamy obraz specyficznie montowanej kierownicy pod znacznym kątem. O ile w przypadku szybkiej jazdy, która wymaga na nas pochylenia się za przednią owiewką, kiedy napięcie na nadgarstkach maleje, o tyle w przypadku poruszania się zatłoczonymi ulicami z każdym kilometrem nasz kręgosłup woła o pomoc. Producenci części motocyklowych zadbali o nasz komfort i oferują podwyższane o 20/40/60mm zespoły sterowania. Wybierając sprzęt, powinniśmy kierować się przede wszystkim jego przeznaczeniem. Na zawodach enduro, w ciężkim terenie, najbardziej sprawdzą się kierownice wzmacniane o możliwie najmniejszej wadze. Sportowe ich wersje są wykonywane z wzmacnianego aluminium. W chopperach/cruiserach przeważać będą walory estetyczne.

Rodzaje kierownic

Możemy zaobserwować dynamiczne rozszerzanie oferty producentów części motocyklowych. Taki stan rzeczy sprzyja satysfakcjonującym wyborom nowych podzespołów do naszej maszyny.  Największy wachlarz możliwości mamy w kierownicach aluminiowych: różnorodność kolorów, dodatkowe poprzeczki usztywniające. Takie ze stali nierdzewnej są najczęściej stosowane w motocyklach typu chopper. Wielu użytkowników motocykli naked decyduje się na takie o większej szerokości, przekłada się to na pewniejsze prowadzenie, choć poszerza gabaryty naszej maszyny.

Jak poprawnie ustawić pojazd do wzrostu

Na poprawnie wyregulowanym motocyklu nie możemy się garbić ani pochylać. Gdy kierownica jest za szeroka, powoduje nienaturalne skręty naszego tułowia, za wąska jest niebezpieczna, gdyż minimalne ruchy skutkują gwałtownymi manewrami maszyny. Kolejnym ważnym elementem, o którym często zapominamy, jest pochylenie, które powinno być równoległe do linii przednich amortyzatorów. Oczywiście abyśmy odczuli różnicę odpowiednio wyregulowane musi być: siedzisko, dźwignie i podnóżki, o ile to możliwe.

Może spodobać Ci się również:

photo 1612636322033 f48f76c34babcropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw5NXx8dmV0fGVufDF8MHx8fDE2ODI4NDQ1NTcixlibrb 4.0.3q80w1080

Dlaczego kot chudnie? Czy powinniśmy się tym martwić?

1 grudnia 2023

Koty, choć bardziej powściągliwe od psów, również mogą stać się prawdziwymi przyjaciółmi człowieka. To zwierzęta, które chodzą swoimi drogami i często maskują swoje problemy. Dlatego powinniśmy zwracać szczególną uwagę na…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady