czwartek, 18 września 2025r.

E-mail marketing – jak zacząć? W jaki sposób e-mail marketing przyczynia się do rozwoju firmy?

photo 1460925895917 afdab827c52fixlibrb 1.2.1q80fmjpgcropentropycstinysrgbw1080fitmaxixideyJhcHBfaWQiOjE0MDU1N30

Promowanie firmy to jeden z elementów wpływających na lepsze prosperowanie biznesu. Obecnie można wyróżnić wiele różnych metod promowania przedsiębiorstwa, w tym również e-mail marketing. Na czym dokładnie polega ta forma reklamy i czy możemy zająć się tym samodzielnie?

Na czym polega e-mail marketing?

Taka forma marketingu jest bardzo popularna wśród właścicieli firm. E-mail marketing umożliwia bezpośrednie dotarcie do konsumenta, co zwiększa szansę na zdobycie nowych klientów. Działania te polegają na wysyłaniu e-maili do konkretnej grupy odbiorców.

Należy jednak zaznaczyć, że e-mail marketing nie zawsze jest skuteczny z uwagi na częste popełnianie błędów przez osoby odpowiedzialne za tę formę promocji firmy. Jeżeli więc chcemy, aby skuteczność była dużo większa, warto rozważyć skorzystanie z usług specjalisty lub poszerzyć swoją wiedzę na ten temat, aby nasze działania przynosiły określone korzyści.

E-mail marketing – jakie pierwsze kroki wykonać?

Żeby e-mail marketing był w ogóle możliwy, konieczne jest posiadanie listy mailingowej. W przeciwnym razie wysyłanie emalii nie będzie możliwe, gdyż nie będziemy mieli odbiorców. Stworzenie listy mailingowej jest możliwe dzięki specjalnym narzędziom.

Narzędzia te powinny umożliwić stworzenie listy mailingowej, wysyłanie e-maili itp. Oczywiście można znaleźć wiele różnych narzędzi wykorzystywanych w e-mail marketingu jednak, zanim zdecydujemy się w pełni z nich korzystać, warto je przetestować, zwłaszcza gdy narzędzia te będą płatne.

Poza samym programem ważna jest także treść e-maili. To, co klient zobaczy po otworzeniu wiadomości, ma ogromne znaczenie. Prawidłowo przygotowane e-maile mogą pozytywnie przyczynić się do długofalowej współpracy pomiędzy klientem a firmą.

Czy e-mail marketing jest drogi?

Koszty e-mail marketingu zależą w dużej mierze od wielkości listy mailingowej. Poza tym duże znaczenie, jeżeli chodzi o koszty, mają także narzędzia, z jakich korzystamy. Oczywiście wysyłka również kosztuje, jednak jest to już znacznie mniejszy wydatek.

Ponadto koszty mogą zwiększyć się także w zależności od tego, czy będziemy chcieli skorzystać z dodatkowych funkcji. Jeżeli chcemy, aby e-mail marketing przynosił określone korzyści nie należy kierować się kwestią finansową, a tym, co możemy osiągnąć. W momencie, kiedy zależy nam na tym, aby e-mail marketing był opłacalny, warto skupić się na celu, jaki sobie ostatecznie wyznaczymy.

Może spodobać Ci się również:

unnamed file 12

Gdzie szukać dobrych i odpowiedzialnych pracowników?

1 października 2021

O dobrego i odpowiedzialnego pracownika wcale nie jest tak łatwo. Częste rotacje, rezygnacja już na etapie rozmowy kwalifikacyjnej powodują, że proces poszukiwań odpowiedniej osoby na konkretne stanowisko może znacznie się…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady