poniedziałek, 22 lipca 2024r.

Jak rozpocząć bieganie, by się nie zniechęcić?

photo 1603274917291 34435b64ca32cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwyNHx8U2hvZSUyMHJ1bm5lcnN8ZW58MXwwfHx8MTY2NTMyNTM3Ngixlibrb 1.2.1q80w1080

Jogging to sposób na relaks, piękną sylwetkę oraz dobrą kondycję. To również nieodłączny sport coraz większej grupy osób, które lubią spędzać czas na świeżym powietrzu. Choć jogging wydaje się być stosunkowo prosty, w rzeczywistości jednak może być bardzo wymagający dla początkujących. Jak rozpocząć bieganie, by nie zniechęcić się po pierwszym treningu?

Przygotowanie to podstawa…

O czym należy pamiętać przed treningiem? Oczywiście o założeniu lekkich butów do biegania. Powinny one dość ściśle przylegać do stopy i mieć właściwą podeszwę, dostosowaną do typu podłoża. Najlepsze buty do biegania dla początkujących nie muszą być wcale drogie – dobrze jest wybrać standardowe produkty o średniej cenie, które pomogą nam wdrożyć się w zasady tego sportu.

Na co zwrócić uwagę odwiedzając sklep z butami do biegania? Przede wszystkim na odpowiedni rozmiar. Stopa powinna gładko wejść do środka i doskonale przylegać do powierzchni buta. Dobrze jest wybrać produkty z wyprofilowaną podeszwą, która będzie zawierać uwypuklenie w środkowej części. Taka konstrukcja zapobiega rozwoju ostrogi piętowej oraz płaskostopia.

Nie zapominaj o rozgrzewce…

Jeśli zaczynasz przygodę z bieganiem, możesz nie mieć tak wysportowanej sylwetki i wysokiej kondycji, by wytrzymać morderczy trening. Zresztą, nawet zawodowcy każdy jogging rozpoczynają przecież od dokładnej rozgrzewki. Dzięki niej rozruszamy wszystkie potrzebne mięśnie i przygotujemy je na duży wysiłek. Poza tym rozgrzewka pomaga uniknąć urazów, które mogłyby spotkać nas w trakcie treningu.

Ile minut poświęcić na rozgrzewkę? Tyle ile potrzeba, by rozruszać wszystkie partie mięśni, rozpoczynając od górnych części ciała i przechodząc stopniowo do stóp. Pamiętajmy, by szczególną uwagę zwrócić na stawy skokowe. Jeśli ich porządnie nie rozruszamy, nawet najlepsze buty do biegania nie uchronią nas od kontuzji w trakcie treningu.

Gotowi, do biegu… Stop!

Jeśli dopiero zaczynasz, rozpocznij od lekkiego marszobiegu na krótkim dystansie. W ten sposób sprawdzisz jak organizm radzi sobie z wysiłkiem i czy potrzebne będą dodatkowe ćwiczenia wzmacniające kondycję.  Z każdym kolejnym biegiem możesz zwiększać długość odcinków biegowych i przedłużać dystans. Po kilku, kilkunastu takich biegach prawdopodobnie będziesz już mógł pokonać całkiem duży dystans bez zatrzymania.

Uważaj jednak na swoje  ciało i nie ignoruj sygnałów, które Ci wysyła. Silny ból nóg w trakcie biegu można wytrzymać, a z czasem nawet przestaniemy go odczuwać. Jednak sam fakt, że się pojawił może oznaczać, że nasze ciało nie jest przygotowane na taki wysiłek. Dlatego najlepiej od razu zatrzymać się, odpocząć lub zrobić dodatkową rozgrzewkę…

https://woliniusz.pl/pol_m_Buty-Meskie_Buty-do-biegania_Buty-treningowe-151.html

Może spodobać Ci się również:

photo 1551847677 dc82d764e1ebcropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidM3wxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw0fHxwc3ljaG9sb2dpc3QlMjB0aGVyYXB5fGVufDF8MHx8fDE2ODUzNTQ5NDh8MAixlibrb 4.0.3q80w1080

Zaburzenia lękowe i depresja – jak z tym walczyć i dlaczego potrzebny będzie psychoterapeuta?

1 sierpnia 2023

W dzisiejszym szybkim tempie życia coraz więcej osób zmaga się z zaburzeniami lękowymi i depresją. To problemy, które nie tylko wpływają negatywnie na jakość życia, ale także mogą znacząco ograniczać…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady